Německé kapely si budete moci vychutnat během sobotní noci v Rock Café a pak také v Jazz Docku. Klubovou noc podpořil Česko-německý fond budoucnosti/ Deutsch-Tschechischer Zukunftsfonds. A kdo dorazí?
Albertine Sarges
Albertine vyrostla v Kreuzbergu, ale odtud se rozvětvuje, aby přijala feministickou teorii a duševní zdraví. "Tolik z tohoto alba je o zážitku sounáležitosti vs. boje o samotě," říká. „Tyto chvíle, kdy říkáte ‚ano!‘ a necháte se padnout do náruče komunity. Být držen a něha té důvěry.“ The Sticky Fingers je pojmenována po Sargesových blízkých přátelích, se kterými natočila tento debut s Rosou Mercedes, Lisou Baeyens a Robertem Kretzschmarem.
Lucy Kruger & The Lost Boys
Lucy Kruger je zpěvačka a skladatelka z Kapského Města v Jižní Africe, která nyní žije v Berlíně. Její hudba se zaměřuje na holé kosti písní, pomalu spalující psychedelický folk, který je intimní i ambientní. Lucy vydá své druhé plnohodnotné album Sleeping Tapes for Some Girls prostřednictvím Unique Records 27. září.
Sparkling
Sparkling je německá artpopová kapela. Nedávno vydala EP This Is My Life / Das Ist Mein Laben / C’est Ma Vie, na kterém se produkčně podíleli Al Doyle (LCD Soundsystem) a Jow Goddard (Hot Chip). EP vzniklo v Londýně, kam se kapela přestěhovala po dokončení umělecké školy v Německu. Navazují tak na svůj postpunkem ovlivněný debut I Want to See Everything, se kterým jim pomáhal Andy Ramsay z legendárních Stereolab.
Minimal Schalger
Minimal Schlager, který mísí italské disco, Dark Wave a Synth Pop, nepřestal připravovat nové písně a na jaře 2021 vydal své debutové EP Voodoo Eyes u Duchess Box Records, které si získalo uznání kritiky od Mexika po Austrálii.
Lorenz Kellhuber
Klasická hudba je pevně ukotvena v jeho DNA, jazz ho naučil postavit se na vlastní nohy – a ve volné improvizaci Lorenz Kellhuber opakovaně nachází bezbřehé naplnění své hudební vize, soudobé komorní hudby. Pohrává si s vlastní hudební historií, intuitivně vyhledává různé stanice svého hudebního otisku, od baroka po modernu. Neexistují žádné limity, kromě jeho vlastních uměleckých nároků. Vytváří tak ze svých koncertů jedinečné momentky, které vyžadují koncentrovanou ochotu poslouchat – a které tento poslech odměňují objevením nesrovnatelného světa zvuku.